Evcil Hayvanlar İçin Açılan Kapılar, İş Dünyasında Bambaşka Bir Dönüşümü Beraberinde Getiriyor- Forum Haber
Dünya genelinde haziran ayında kutlanan “Köpeğini İşe Getir Günü”, hayvanlarla paylaşılan hayatın yalnızca özel yaşamlarımızda değil, iş dünyasında da nasıl dönüştürücü bir etki yaratabileceğini hatırlatıyor. Araştırmalar, hayvan dostu işyerlerinin çalışan mutluluğu, verimliliği ve işe bağlılığı yönünden pozitif etkisinin altını çizerken, işyerleri için de hayvan dostu ofis dönüşümünün cazip bir işveren markası olma yolculuğunda yarattığı olumlu etkileri gösteriyor.Bu anlayışla PEDIGREE®, WHISKAS®, ROYAL CANIN®, SNICKERS®, TWIX® gibi dünyaca ünlü markaların sahibi Mars, Incorporated, global düzeyde başarıyla yürüttüğü “BETTER CITIES FOR PETS™” programını Türkiye’ye taşıyor. Programın ilk aşaması olarak, ‘Evcil Hayvan Dostu İşyerleri Rehberleri’ni yayınlayan Mars Türkiye, tüm işletmelere ilham olabilecek ve iyi uygulamalar içeren kaynaklar sunuyor. Rehber, işletmelerde hayvanlar için güvenli, sağlıklı ve kapsayıcı ortamlar yaratmak isteyen kurumlara yönelik kapsamlı bilgiler ve öneriler içeriyor.Hayvan sahipleri, evcil hayvanlarını işe beraberinde getirmek istiyorEvcil hayvanlar ülkemizde 7,5 milyonu aşkın hanenin bir parçası ve günümüzde her zamankinden daha fazla sayıda hayvan sahibi, evcil hayvanlarını işe getirmek istiyor. Öte yandan tüketiciler yalnızca kaliteli ürün ve hizmet değil; aynı zamanda evcil hayvanlara saygı gösteren ve onları kapsayan deneyim arayışlarında olduğunu belirtiyor.Mars Petcare’in Türkiye dahil olmak üzere 20 ülkede gerçekleştirdiği çalışmaya göre;
Rehberler; hayvanları ağırlamak isteyen işletme ve ofisler için adım adım dönüşüm planları sunuyor. Başlıca içerikler şunlardan oluşuyor:
- Z kuşağı ve Y kuşağı, evcil hayvanlarını hayatlarının en önemli parçası olarak görüyor.
- Y kuşağında hayvan sahipliği oranı yüzde 40 iken, Z kuşağında bu oran 45’e çıkıyor.
- Evcil hayvan sahiplerinin yüzde 32’si hayvanlarını yalnız bırakınca suçluluk hissettiğini belirtiyor ve yalnızca yüzde 42’si içinde bulunduğu ortamları “hayvan dostu” olarak nitelendiriyor.
- Evden çalışanların yüzde 72’si, hayvanlarını işe götürmek istediklerini belirtiyor.
- Z kuşağının yüzde 64’ü ve Y kuşağının yüzde 56’sı, kedi ve köpekleriyle daha fazla vakit geçirebilmek için iş değiştirebileceğini ya da çalışma saatlerini azaltabileceğini ifade ediyor.
- Evcil hayvan sahiplerinin yüzde 89'u mesai saatleri boyunca hayvanlarıyla vakit geçirmeye devam etmenin kendileri için önemli olduğunu söylüyor.
- Hayvan sahipleri, iş yerinde köpek bulundurmanın mutluluğu artırdığını (%58), kaygı veya stresi azalttığını (%57), sağlıklı molaları teşvik ettiğini (%55) ve daha fazla sosyal etkileşimi desteklediğini (%52) belirtiyor.
- Katılımcıların yüzde 79’u, hayvanların iş yerlerinde kabul edilmesini değerli bulduklarını belirtiyor.
- İş yeri sahiplerinin yüzde 56’sı, hayvan dostu işletmelerin toplum için faydalı olduğu görüşüne kesin olarak katılıyor.
- Katılımcıların yüzde 65’i, hayvanların sosyal bağların kurulmasına yardımcı olduğunu söylüyor.
- Katılımcıların yüzde 49’u, hayvan dostu olan işletmeleri ziyaret etme olasılıklarının daha yüksek olduğunu ifade ediyor.
- İş yeri sahiplerinin yüzde 48’i, daha fazla hayvan dostu politikanın şehir merkezine yaya trafiğini artıracağını belirtiyor.
Rehberler; hayvanları ağırlamak isteyen işletme ve ofisler için adım adım dönüşüm planları sunuyor. Başlıca içerikler şunlardan oluşuyor:
- Hayvan dostu işletmelerin önemi ve pozitif katkıları
- Hayvan dostu işletme uygulamalarında standartlar ve yol gösterici detaylar
- Çalışanlar ve müşteriler için hayvanlarla daha kapsayıcı bir ortam yaratmanın yolları
- Güvenlik ve hijyen standartları
- Hayvanlara özel alanların tasarımı
- Hayvan davranışlarını anlama ve doğru ilişki yönetimi
- Evcil hayvan kabul kuralları ve örnek uygulamalar
- Müşteri endişelerini yönetmenin yolları