Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren global teknoloji şirketi Mastercard, pazar analizleri ve veriye dayalı içgörüler aracılığıyla oluşturduğu sektör raporlarına bir yenisini daha ekledi. Mastercard ve ve CrescentRating tarafından hazırlanan “Müslümanların Seyahat Tercihleri” araştırmasının onuncusu yayınlandı. Araştırmaya göre, 2024’te dünya genelinde seyahat eden Müslüman turist sayısı geçen yıla kıyasla %25 artarak 176 milyona ulaştı. Bu sayının 2030’a kadar 245 milyona çıkması, toplam seyahat harcamalarının da 230 milyar ABD Doları’na ulaşması bekleniyor. Araştırmada, Türkiye Müslüman turistlerin tercih ettiği destinasyonlar sıralamasında ikinciliğe yükseldi.
Müslüman turistlerin ilk tercihi Malezya
Araştırmaya göre, Müslüman turistlerin tercih ettiği destinasyonlar arasında erişilebilir Helal dostu hizmetleri ve altyapısıyla tanınan Malezya ilk sırada yer alıyor. İkinci sırada kültürel miras, modern olanaklar ve Müslümanların seyahat deneyimini geliştirmeye yönelik özel çabaların güçlü bir bileşimini sunan Türkiye, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) bulunuyor. Endonezya zengin kültürel cazibesiyle beşinci sırada konumlanırken, Körfez bölgesindeki diğer önemli destinasyonlar arasında Katar, Umman ve Kuveyt dikkat çekiyor. Diğer yandan, İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) üyesi olmayan destinasyonlar arasında, kapsayıcılık ve kültürel duyarlılığa verdiği önemle tanınan Singapur liderliğini sürdürüyor. Tayland ve Filipinler Güneydoğu Asya’da yükselen destinasyonlar olarak ortaya çıkarken, İİT dışı destinasyonlar arasında üçüncü sırada Hong Kong yer alıyor.
Helal seyahati etkileyen tüketici eğilimleri
Araştırmada, Müslüman turistlerin seyahat tercihlerini belirleyen kriterler şu şekilde sıralanıyor:
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı